Kladdkaka

"Var i Kalmar med en god vän när jag var hemma senast. En riktigt god vän. Körde hem mig så jag skulle slippa ta det tidiga tåget hem. Varit kallt som tusan idag. Kom hem och satte oss i soffan, pratade med mamma och bror, åt kladdkaka och drack te en bra stund. Bror och mamma skulle sova. Klockan var närmare 23. Vi gick in på mitt rum, satte på radion, la os i sängen och drack te. Pratade om allt. Allt. En fin kväll. Jag lutade mig mot väggen med kudden bakom mig, min vän tog täcket och bollade ihop det tll en stor kudde och la sig utmed andra väggen vid mina fötter. Vi pratade. Länge. Ett ljus tänt också. Jag tänkte på mormor. Allt var så bra just då. Sen gick tiden så fort och min vän åkte hem. 5 minus grader"
 
Vi pratade på telefon igår. Han gör mig ledsen. Jag blir hans psykolog. Han kallade mig respektlös innan jag hann prata klart. Det är inte okej. Och det fick han höra. Hjälp dig själv någon gång tycker jag. Kanske har blivit skadade av att vi känt varandra sju år. Vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0