En inspiration

Mindre än två veckor kvar i skolan. Och jag tror bestämt energin har checkat ut för tidigt. Sen man la all krut på att få slututställning bra, så tror jag inte den hade någon större lust att komma tillbaka efter den stressen. Men jag har visserligen idag upptäckt en fotograf som inspirerar mig och fotograferar med de tankarna jag också går med. Markus Jenemark (som fotograferat bilderna nedan) från Hjo i Skåne. Fina svartvita porträtt av människor och miljöer i Sune Jonsson anda. Det här får mig verkligen att vilja fotografera, den väcker den vilande lusten till liv.
 
Och något som jag upptäckt, sen jag började här förra året, är att det svartvita fotografiet tilltalar mig mer än den i färg. Så jag ställde mig själv frågan, varför? Funderade inte länge innan svaret dök upp.
 
Världen är inte full av färger som vi ser den, ögat lurar oss att det finns färg. Så att fotografera i svartvitt är verkligen att visa världen som den egentligen ser ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0